Wiecie co myślałem, że już nic mnie nie zaskoczy.... a tu jednak:
Jak kupiłem auto to od razu moją uwagę zwróciło podłączenie radia (Sony CDX-GT23) - niezależnie od tego czy kluczyk był w stacyjce czy nie - ono grało.
No nic myślę sobie - pewnie źle podłączone - sam podłączałem w poprzedniej O1 to i teraz dam radę.
Wyjmuję radio - są kostki itd... patrzę w instrukcję od radia - całość rozchodzi się o żółty i czerwony kabel - myślę sobie... wystarczy zamienić i będzie ok - zamieniam... qrde nadal tak samo.
Pokombinowałem jeszcze inne ustawienia i co się okazało, że na żółtym i czerwonym kablu cały czas mam napięcie - niezależnie od tego czy kluczyk jest czy nie :shock:
Ma ktoś jakiś pomysł co może być?
Jak patrzę na kable co wychodzą z auta, to są 2 kostki (jedna z zasilaniem i rozprowadzeniem na głośniki), ale zauważyłem też, że one wychodzą z jeszcze jednej takiej dużej czarnej kostki - też tak macie? może tam coś jest zmostkowane?
W OII w kostce radia nie ma napięcia +12V po kluczyku. Jest tylko +12V na stałe. Jak chcesz, żeby radio się wyłączało to musisz pociągnąć ze skrzynki bezpieczników napięcie które pojawia się po przekręceniu kluczyka.
W OII w kostce radia nie ma napięcia +12V po kluczyku. Jest tylko +12V na stałe. Jak chcesz, żeby radio się wyłączało to musisz pociągnąć ze skrzynki bezpieczników napięcie które pojawia się po przekręceniu kluczyka.
Mam pytanie. Niedawno odbierałem o2 tour i mam nieoryginalne radio (tez sony ) podłączone przez ASO i ono się samo wyłącza w momencie wyciągnięcia kluczyków ze stacyjki. Chciałem by w ASO mi zrobili na stałe, ale usłyszałem że tylko tak mogą mi podłączyć. Czy to znaczy że o2 i o2 tour mają różne wiązki podłączenia do radia?
Ja mam inne pytanie ale też związane z radiem. Sprawa polega na tym ze radio moje komunikuje się z samochodem jakieś 5-10 sek po włączeniu stacyjki. W tym czasie np radio dostaje dodatkowe +12, przy włączony wstecznym przełącza się w tryb kamery, włącza podświetlenie radia po włączeniu świateł, synchronizuje się godzina itp. Jednak po tych ok 10 sek komunikacja zamiera. Co zrobić? Czy po zamontowaniu radia trzeba zrobić jakieś kodowanie? Teraz jest podłączone metoda siłową gdzie dodatkowy + mam podciągnięty na stałe z kostki.
Jak patrzę na kable co wychodzą z auta, to są 2 kostki (jedna z zasilaniem i rozprowadzeniem na głośniki), ale zauważyłem też, że one wychodzą z jeszcze jednej takiej dużej czarnej kostki - też tak macie? może tam coś jest zmostkowane?
Czy ktoś mógłby mnie oświecić w temacie powyższej kostki:
1. Jak wyciągnąć z niej pin-y (żeńskie)?
2. Jaki numerek / nazwę mają te piny.
Póki co wypiąłem piny z męskiej części tego połączenia i podałem napięcie z kluczyka prosto na radio. Wolałbym jednak wejść z nim już do tej kostki.
I jeszcze jedno pytanie:
3. Czy tanie radia niefirmowe mają możliwość włączania zarówno na przekręcenie kluczyka, jak i na naciśnięcie przycisku na radiu przy wyłączonym kluczyku? Czy takie numery to tylko jak jest podpięty CAN do radia?
Kiedyś OI Liftback
Potem OII Kombi Elegance 1.4 TSI DSG
Potem OII 1.9 TDI
Wkrótce OIII Liftback
Komentarz